Jaha

satt man här på jobbet iaf..

vakna kl 3 inatt av att jag hade svullnat upp i ansiktet..
blev lite orolig så jag ringde min mamma som jag trodde var på jobbet men icke..
Kände mig lite dum då när hon svara lite halvtrött..
iaf.. fick telefonnr av henne till sjukvårdsrådgivningen så jhag kunde ringa dom å fråga vad jag skulle göra..
fan blev ju jätteorolig när ögonen svullna som dom gjorde.. plus att jag hade fått nåra utslag vid byxlinningen oxå..
Så sköterskan jag prata med var jättetrevlig å och rekommendera mig att åka till akuten, för det var så lång tid kvar innan vårdcentralen skulle öppna..
ringde mamma igen, harig som jag e.. så hon fick komma å möta upp mig på akuten..
blev inskriven kl 5.10. Fick komma in rätt snabbt för det var inge folk alls på akuten.. (kors i taket)
lyckades då få reda på att det var en allergisk reaktion som jag hade fått..
dom trodde att det var av kåvepeninnen som jag slutade äta igår!?
trodde sådana reaktioner skulle komma under tiden man åt medicinen men så var det inte..

fick komma in i ett rum för att vänta på läkaren dom skulle bedömma vilken medicin jag skulle få nu då..
dom ville sätta en infart på mig å spruta direkt i blodet men sköterskan såg min reaktion när dom sa de så hon
rekommendera läkaren att ta det i tablettform till att börja med.
Så det blev en allergitablett plus kortison mot svullnaden..
sen återstod det bara till att vänta å se om det hjälpte..

tyckte så synd om min mamma som hade fått gått hem tidigare från jobbet å sen ringer jag, den fegaste människan på denna jord..

kl 7.15 blev jag utsläppt från akuten för dom trodde inte att det skulle bli allvarligare än så..
annars så skulle jag höra av mig.. fick med mig några allergitabletter hem..

nu sitter man här på jobbet å försöker dölja svullnaden å den röda runt ögonen med mina glasögon.
e helt slut med tanke på att jag inte har sovit någe bra.
men jag har ju bara kortdag ida.. =)
sen har jag långhelg =) det ska bli riktigt skönt..
hoppas bara att vädret håller i sig.. =)

Ne nu ska jag ta tag i nått här på jobbet så det händer nått.. =)
kanske skriver senare

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0